Salgsbetingelser for Sense Garn
Vi har forsøkt å skrive salgsbetingelsene så enkle og lese-vennlige som mulig, uten meningsløst tjas og fjas.
1. Generelle betingelser
Disse betingelsene gjelder for alle kjøp hos Sense Garn, med mindre vi har avtalt noe annet med deg, noe vi mest sannsynlig ikke har. Ved å handle hos oss godtar du derfor disse vilkårene, om du vil eller ei :)
2. Priser
Alle våre priser er i norske kroner og inkluderer moms. Prisene gjelder sendinger innenfor Norge, og frakt kommer i tillegg, med mindre noe annet er nevnt.
Det skal jo selvfølgelig ikke skje, men det kan likevel hende at vi av forskjellige årsaker har feil priser på nettsidene. Vi forbeholder oss i slike tilfeller retten til å kansellere bestillinger som er gjort med feil pris, selv om det er noe vi virkelig ikke ønsker å gjøre.
3. Når kjøpet blir gjeldende
Din bestilling er bindende når du har bekreftet ordren. Vi på vår side er også bundet av bestillingen din med mindre det har skjedd en feil med priser eller lignende på nettsidene.
4. Betaling
Du kan betale med kort, faktura, Vipps samt eventuelle andre betalingsløsninger som dukker opp i kassen. Vi trekker det reserverte beløpet når varene sendes fra oss til deg. I tilfellene med betaling med kort og faktura forholder du deg i hovedsak til Svea (som er en tilsvarende aktør som for eksempel Klarna) når det gjelder alt som har med betaling og fakturaen å gjøre.
5. Levering
Vi pakker og sende varer hver dag, og alle bestillinger sendes med Posten/Bring såfremt ikke annet er avtalt.
Du tar over risikoen for varene når de er levert i henhold til avtalen.
6. Angrerett
Du har alltid minimum 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varene. Er du Strikkevenn får du utvidet bytterett til 100 dager.
Varene må returneres til oss i samme stand som du mottok dem, og du betaler selv for returen.
Merk: Vi har forsegling på alle strikkepinner. Dersom den er brutt tar vi ikke disse i retur.
7. Reklamasjon
Hvis det er noe galt med varene må du gi oss beskjed så snart som mulig etter at du har oppdaget feilen. Vi vil da fortelle deg hva du skal gjøre videre. Norske forbrukerlover beskytter rettighetene dine. Ved reklamasjon dekker vi returfrakten ved at du får tilsendt en fraktetikett du skal bruke. Velger du å bruke annen fraktmetode enn vår returetikett dekker du selv returfrakten.
8. Dine personopplysninger
Vi tar godt vare på dine personopplysninger. Vi deler dem ikke med andre med mindre det er nødvendig for å fullføre kjøpet, eller det kreves etter lov, samt dersom du godtar markedsføring gjennom blant annet Strikkevenn-medlemskap. Vi behandler alle personopplysninger etter gjeldende personvernlovgivning.
9. Endringer i betingelsene
Vi kan oppdatere disse betingelsene fra tid til annen. De nyeste vilkårene vil alltid være tilgjengelige på vår nettside.
Kontakt oss
Har du spørsmål? Du kan nå vår kundeservice på e-post: kundeservice@sensegarn.no eller telefon: 916 17 100. Vi svarer stort sett innen en time mellom kl 09:00 - 21:00 alle dager, inklusive lørdag og søndag.